Početna
 

Uputa za popunjavanje obrasca izvješća o imovinskom stanju dužnosnika

I UVOD

           

Jedna od mjera sprječavanja sukoba interesa i učinkovito sredstvo u borbi protiv korupcije je i obveza podnošenja izvješća o imovinskom stanju čijom se javnom objavom postiže uvid i kontrola zainteresirane javnosti nad imovinom dužnosnika za vrijeme obnašanja javne dužnosti, podizanje razine transparentnosti u obnašanju javnih dužnosti te jačanje povjerenja građana u tijela javne vlasti.

Obveza podnošenja izvješća o imovinskom stanju dužnosnika propisana je člankom 8. i člankom 9. Zakona o sprječavanju sukoba interesa („Narodne novine”, broj 26/11., 12/12., 126/12. i 48/13. - pročišćeni tekst Zakona, 57/15 i 98/19, u daljnjem tekstu: ZSSI).

Izvješće o imovinskom stanju sadrži podatke o dužnosti koju dužnosnici obnašaju uz primanje plaće (profesionalno) ili uz primanje određene naknade ili bez naknade (neprofesionalno odnosno volonterski), o ostalim dužnostima koje obnašaju, odnosno djelatnostima koje obavljaju, o djelatnosti koju su obavljali neposredno prije stupanja na dužnost i podatke o imovini dužnosnika te imovini njegova bračnog, izvanbračnog druga ili životnog partnera i malodobne djece sa stanjem na dan podnošenja izvješća.

Podatci o imovini dužnosnika obuhvaćaju podatke o naslijeđenoj i o stečenoj imovini. Podatci o imovini obuhvaćaju podatke o svim stečenim nekretninama, o pokretninama veće vrijednosti čija je pojedinačna vrijednost veća od 30.000,00 kuna, osim predmeta kućanstva i odjevnih predmeta, o poslovnim udjelima i dionicama u trgovačkim društvima, o novčanoj štednji, o dugovima, preuzetim jamstvima i ostalim obvezama, o dohotku od nesamostalnog rada, dohotku od samostalne djelatnosti, dohotku od imovine i imovinskih prava, dohotku od osiguranja i kapitala kao i o drugim vrstama dohotka te primicima na koje se ne plaća porez na dohodak.

Svi podatci o imovini dužnosnika, njegova bračnog, izvanbračnog druga ili životnog partnera i malodobne djece su javni i Povjerenstvo za odlučivanje o sukobu interesa (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo) ih objavljuje na svojoj internetskoj stranici.

Ne objavljuju se osobni podatci dužnosnika, članova njegove obitelji i ostalih osoba sukladno Uredbi (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ.

Polja na obrascu s podatcima koji se ne objavljuju označena su znakom  .

Uputom je obuhvaćen krug osoba koje su sukladno ZSSI-u obvezne Povjerenstvu dostaviti izvješće o imovinskom stanju, rokovi podnošenja, način i postupak popunjavanja izvješća te pojašnjenja, napomene i preporuke Povjerenstva radi jednostavnijeg i učinkovitijeg dostavljanja podataka o imovinskom stanju dužnosnika.

 

II OBVEZNICI

PODNOŠENJA IZVJEŠĆA O IMOVINSKOM STANJU

 

Sukladno članku 8. ZSSI-a obveznici podnošenja izvješća o imovinskom stanju su:

  • dužnosnici taksativno navedeni u članku 3. stavku 1. ZSSI-a,
  • obnašatelji dužnosti koje kao dužnosnike imenuje ili potvrđuje Hrvatski sabor, imenuje Vlada Republike Hrvatske ili Predsjednik Republike Hrvatske (osim osoba koje imenuje predsjednik Republike Hrvatske u skladu s odredbama Zakona o službi u oružanim snagama Republike Hrvatske),

  • rukovodeći državni službenici koje imenuje Vlada Republike Hrvatske na temelju prethodno provedenog natječaja.

III ROKOVI

PODNOŠENJA IZVJEŠĆA O IMOVINSKOM STANJU

 

Člankom 8. ZSSI-a propisani su rokovi u kojima su dužnosnici obvezni podnijeti izvješće o imovinskom imovinsku i to:

Dužnosnici taksativno navedeni u članku 3. stavku 1. ZSSI-a i obnašatelji dužnosti koje kao dužnosnike imenuje ili potvrđuje Hrvatski sabor, imenuje Vlada Republike Hrvatske ili Predsjednik Republike Hrvatske:

  • u roku 30 dana od dana stupanja na dužnost,
  • u roku 30 dana po prestanku obnašanja javne dužnosti,
  • istekom godine - ako je tijekom godine nastupila bitna promjena imovinskog stanja,
  • u roku od 30 dana po proteku 12 mjeseci od dana prestanka obnašanja dužnosti odnosno razrješenja.

Rukovodeći državni službenici koje imenuje Vlada Republike Hrvatske na temelju prethodno provedenog natječaja:

  • u roku od 30 dana od dana imenovanja,
  • svake četvrte godine za vrijeme trajanja službe,
  • istekom godine - ako je tijekom godine nastupila bitna promjena imovinskog stanja,
  • u roku 30 dana po razrješenju.

Dužnosnici koji su na izborima ponovno izabrani ili imenovani na istu dužnost, bez obzira obnašaju li dužnost profesionalno ili neprofesionalno (volonterski), obvezni su u roku 30 dana od dana stupanja na dužnost podnijeti jedno izvješće o imovinskom stanju za početak mandata nove dužnosti, uz naznaku svrhe podnošenja “Ponovno imenovanje/izbor na istu dužnost”.

U slučaju da je dužnosnik ponovo izabran, ali na neku drugu dužnost, u obvezi je podnijeti izvješće o imovinskom stanju za prestanak obnašanja ranije dužnosti, ali i izvješće o imovinskom stanju za početak obnašanja nove dužnosti.

 

IV POSTUPAK

PODNOŠENJA IZVJEŠĆA O IMOVINSKOM STANJU

 

Izvješće o imovinskom stanju podnosi se isključivo na elektronskom obrascu koji je objavljen na internetskoj stranici Povjerenstva www.sukobinteresa.hr.

Mogućnost podnošenja izvješća o imovinskom stanju imaju samo korisnici uneseni u registar dužnosnika. Dužnosnik je u mogućnosti podnijeti izvješće o imovinskom stanju samo ako ne postoji izvješće o imovinskom stanju koje je u procesu obrade.

Ukoliko dužnosnik iz nekog razloga nije unesen u registar dužnosnika i nema otvoren korisnički račun, u obvezi je podnijeti zahtjev za otvaranje korisničkog računa putem obrasca koji se nalazi na internetskoj stranici Povjerenstva, link: https://www.sukobinteresa.hr/userhttps://www.sukobinteresa.hr/user

Zahtjev je potrebno ispravno popuniti, potpisati i ovjeriti od strane pravne osobe u kojoj dužnosnik obnaša dužnost te poslati poštom na adresu Povjerenstva.

Nakon što zahtjev za otvaranjem korisničkog računa bude uspješno obrađen, na e-mail adresu navedenu u zahtjevu dužnosniku će biti upućen e-mail s korisničkim imenom kao i uputa za određivanje lozinke.

Pri ispunjavanju obrasca za podnošenje imovinskog stanja preporučeno je koristiti stolno ili prijenosno računalo s jednim od sljedećih preglednika:

  • Internet Explorer 10+
  • Chrome v35+
  • Opera v24+
  • Safari 5.1
  • Firefox v32+

Prilikom pripreme obrasca izvješća o imovinskom stanju dužnosnika, web rješenje provjerava postoji li prethodno izvješće podneseno na elektronskom obrascu.

U slučaju da je dužnosnik već ranije podnio takvo izvješće o imovinskom stanju, posljednje podneseno izvješće će biti automatski dohvaćeno, a obrazac će biti pretpopunjen podacima iz posljednjeg izvješća.

Uneseni podaci na obrascu automatski se spremaju svake 3 minute, o čemu upozorava posebna obavijest koja se pojavljuje na zaslonu računala.

Nakon popunjavanja obrasca izvješća o imovinskom stanju i pritiskom opcije „Provjeri da li je obrazac ispravno popunjen”, ako je obrazac ispravno i potpuno popunjen, dužnosniku se omogućuje kontrola unesenih podataka u pdf formatu.

U ovom trenutku dužnosnik je pritiskom na opciju „Nastavi uređivati” u mogućnosti nastaviti unos ili izmjenu podataka u obrascu, a pritiskom na opciju "Pošalji" završiti unos čime se izvješće o imovinskom stanju u elektronskom obliku šalje na obradu u Povjerenstvo, a dužnosnika preusmjerava na korisnički račun gdje je u mogućnosti pratiti promjenu stanja podnesenog izvješća i ispisati izvješće u PDF formatu.

Ako obrazac nije ispravno popunjen, na naslonu računala pojavljuje se popis pogrešno ili nepotpuno ispunjenih polja, koje dužnosnik treba ispraviti ili dopuniti, nakon čega ponavlja aktiviranje opcije „Provjeri da li je obrazac ispravno popunjen” te bira između opcija “Nastavi uređivati” odnosno “Pošalji”.

Nakon ispisa izvješća o imovinskom stanju dužnosnik svojim potpisom na obrascu jamči da su podatci koje je unio u obrazac istiniti i potpuni te da su u obrascu navedeni svi podatci o njegovoj imovini i stalnim prihodima te imovini njegova bračnog druga, izvanbračnog druga ili životnog partnera i malodobne djece.

U cilju osiguravanja od moguće zlouporabe identiteta dužnosnika, obrazac izvješća o imovinskom stanju potrebno je ovjeriti žigom i potpisom ovlaštene osobe pravne osobe u kojoj dužnosnik obnaša dužnost. Ako je dužnosnik prestao obnašati dužnost, ovjera pravne osobe u kojoj je obnašao dužnost nije potrebna.

Ispisani i ovjereni obrazac izvješća o imovinskom stanju dužnosnika potrebno je, uz naznaku pošiljatelja, dostaviti Povjerenstvu preporučeno poštom na adresu:

  • Povjerenstvo za odlučivanje o sukobu interesa
  • Ulica kneza Mislava 11/3
  • 10000, Zagreb 

 

VAŽNA NAPOMENA

S obzirom na činjenicu da je za popunjavanje obrasca izvješća o imovinskom stanju potreban cijeli niz podataka koji se odnose na imovinu dužnosnika i imovinu njegova bračnog druga, izvanbračnog druga ili životnog partnera i malodobne djece (u daljnjem tekstu: članovi obitelji), ukazujemo dužnosnicima na potrebu prikupljanja dokumentacije prije pristupa ispunjavanju obrasca izvješća iz koje će biti vidljivi sljedeći podatci:

  • osobni podatci dužnosnika i članova obitelji (uključujući i OIB);
  • kontakt podatci pravne osobe u kojoj obnaša dužnost (adresa, telefon, telefaks, e-mail);
  • točan datum početka mandata i predviđeni kraj mandata;
  • podatci o drugoj javnoj dužnosti za koju ne postoji obveza podnošenja izvješća o imovinskom stanju (naziv dužnosti, točan datum početka i završetka mandata, naziv i OIB i kontakt podaci pravne osobe: adresa, telefon, telefaks, e-mail);
  • podatci o poslovima koje dužnosnik obavlja tijekom obnašanja dužnosti (naziv radnog mjesta/funkcija; naziv, OIB i sjedište pravne osobe, iznos neto primitaka na mjesečnoj razini, datum početka i kraja obavljanja poslova);
  • podatci o poslovima koje je dužnosnik obavljao 12 mjeseci prije početka obnašanja mandata (naziv radnog mjesta/funkcije; naziv, OIB i sjedište pravne osobe, datum početka i kraja obavljanja poslova);
  • podatci o prihodima dužnosnika od dužnosti koju obnaša: 
    • bruto i neto iznos mjesečne plaće ili,
    • iznos mjesečne volonterske naknade;
  • podatci o plaći bračnog druga, izvanbračnog druga ili životnog partnera (naziv i OIB poslodavca, bruto i neto iznos plaće na mjesečnoj razini);
  • podatci o ostalim prihodima dužnosnika i bračnog druga, izvanbračnog druga ili životnog partnera (vrsta primitka, pravna osnova primitka, naziv i OIB isplatitelja, neto iznos primitka);
  • podaci o subvencijama/donacijama/poticajima (naziv i OIB isplatitelja, neto iznos);
  • podatci o obvezama dužnosnika i članova obitelji (vrsta obveze, vjerovnik, nositelj obveze, iznos, valuta, godina zaduženja, rok vraćanja, iznos mjesečnog anuiteta, ugovorena kamatna stopa);
  • podatci o potraživanjima (vrsta potraživanja, iznos, vremenski raspon, ime i OIB dužnika), 
  • podatci o nekretninama (vrsta, država, mjesto, katastarska općina i katastarska čestica, broj ZK uloška, površina, približna tržišna vrijednost, način stjecanja, vlasnički udio);
  • podatci o pokretninama koje se upisuju u javni registar (vrsta, godina proizvodnje tip, oblik vlasništva, vrijednost i način stjecanja);
  • podaci o ostalim pokretninama pojedinačne vrijednosti veće od 30.000,00 kuna (vrsta, oblik vlasništva, vrijednost i način stjecanja);
  • podatci o poslovnim udjelima, dionicama i vrijednosnim papirima u poslovnim subjektima (vrsta; naziv, OIB i sjedište poslovnog subjekta; postotak i broj; vrijednost; oblik vlasništva, način stjecanja, podatke o izvršenom prijenosu prava raspolaganja na drugu osobu i podatci te osobe);
  • podatci o štednji (iznos, valuta, oblik vlasništva, način stjecanja),
  • podatci o ostalim članstvima dužnosnika u drugim pravnim osobama, udruženjima i organizacijama (naziv, OIB i sjedište pravne osobe, datum početka i prestanka članstva, funkcije).

 

V POPUNJAVANJE OBRASCA IZVJEŠĆA O IMOVINSKOM STANJU

 

UVODNE NAPOMENE

Izvješće o imovinskom stanju sastoji se od više cjelina u kojima se nalaze rubrike i polja za unos podataka.
Prilikom popunjavanja obrasca izvješća dužnosnik je obvezan popuniti polja s oznakom  .

Ako dužnosnik ima više istovrsnih podataka za unos (primjerice: više djece, više vrsta obveza, više vrsta prihoda, potraživanja, nekretnina i dr.) nakon prvog unosa klikom na opciju “Dodaj podatak o...“ koja se nalazi u plavom kvadratiću, otvorit će se ponovno prazna polja za unos novih podataka. Unos podataka u nova prazna polja bit će moguć nakon ispravnog popunjavanja prethodnih polja.

Kod većine rubrika nalazi se početno polje s oznakom „Odaberite“ gdje iz padajućeg izbornika treba izabrati jednu od ponuđenih opcija.

Ako se radi o rubrikama koje se odnose na podatke o članovima obitelji, odnosno o rubrikama u kojima se pojavljuje opcija „ Postoji“ ili „Ne postoji“, nakon odabira opcija koje označavaju postojanje članova obitelji, otvorit će se dodatna polja za unos podataka u toj rubrici (primjerice: ime, prezime i OIB bračnog druga). Kada se otvore dodatna polja za unos podataka, njihovo popunjavanje je obvezno, s izuzetkom polja označenih zelenom bojom, koja nije obvezno popuniti.

Ako se u rubrici „Podatci o djeci“ unese podatak o malodobnom djetetu, u rubrikama koje se odnose na vlasništvo nekretnina, pokretnina, poslovnih udjela, dionica i vrijednosnih papira u poslovnim subjektima te novčane štednje, u padajućem izborniku u rubrici „Oblik vlasništva“ pojavit će se, između ostalih, i opcija „Malodobno dijete“.

 

OPĆE INFORMACIJE IZVJEŠĆA O IMOVINSKOM STANJU

Svrha podnošenja izvješća o imovinskom stanju

U ovoj rubrici potrebno je iz padajućeg izbornika izabrati jedno od ponuđenih opcija:

  • stupanje na dužnost
  • prestanak obnašanja dužnosti
  • ponovno imenovanje/izbor na dužnost
  • promjena
  • ispravak podataka
  • protek 12 mjeseci od prestanka obnašanja dužnosti
  • protek 4 godine od imenovanja

Ako dužnosnik prestaje obavljati dužnost i istovremeno stupa na neku drugu dužnost, odabirom opcije “Prestanak obnašanja dužnosti“ omogućeno mu je istovremeno podnošenje izvješća o imovinskom stanju za prestanak obnašanja stare dužnosti i izvješća u povodu stupanja na novu dužnost.

Opcija „Ispravak podataka“ odabire se u slučajevima kada je dužnosnik kod podnošenja prethodnog izvješća o imovinskom stanju počinio pogreške u imenima, brojevima, nazivima, pogreške u izračunu pojedinih podataka, kao i kada je prilikom unosa podataka u obrazac počinio druge slične faktografske pogreške. 

Kod izbora opcije „Promjena” i „Ispravak podataka” dužnosnik u odgovarajuću rubriku unosi podatke koji se mijenjaju odnosno ispravljaju. Preporuka je da dužnosnik u rubrici „Napomena” kratko obrazloži sadržaj promjene odnosno razlog ispravka izvješća.

Opcija „protek 4 godine od imenovanja“ odabire se kod podnošenja izvješća od strane rukovodećih državnih službenika koji su u obvezi podnijeti izvješće o imovinskom stanju svake četvrte godine za vrijeme obnašanja službe.

 

OPĆE INFORMACIJE O DUŽNOSNIKU

U ovu skupinu rubrika upisuju se osobni podaci dužnosnika i članova njegove obitelji i to:

  • puno ime i prezime dužnosnika,
  • registracijski e-mail (osobni e-mail dužnosnika na koji će se dostavljati podaci o korisničkom računu i ostale obavijesti koje su namijenjene isključivo dužnosniku),
  • OIB dužnosnika,
  • datum rođenja - odabirom datuma iz ponuđenog kalendara,
  • stručna sprema – upisuje se formalno priznata stručna sprema odabirom jedne od opcija iz padajućeg izbornika,
  • zvanje - puni naziv zvanja stečenog formalnim obrazovanjem,
  • stranačka pripadnost - odabirom iz padajućeg izbornika. Ukoliko u padajućem izborniku trenutno nema stranke kojoj je dužnosnik član, molimo dužnosnika da o tome pismeno obavijesti Povjerenstvo kako bi se u padajući izbornik ta stranka mogla dodati, 
  • podatci o bračnom/životnom partneru (ime i prezime, OIB),
  • podatci o djeci (ime i prezime, OIB i datum rođenja) - upisuju se bez obzira na to je li dijete malodobno ili ne te ima li imovinu ili ne,
  • podatci o prebivalištu prema službenoj evidenciji Ministarstva unutarnjih poslova (grad, ulica, kućni broj, broj telefona)
  • podatci o boravištu - ukoliko dužnosnik pored prebivališta ima i boravište, u polju „Boravište“ odabrat će opciju „Postoji“ nakon čega će u polja koja će se pojaviti upisati podatke o boravištu prema službenoj evidenciji Ministarstva unutarnjih poslova (grad, ulica, kućni broj, broj telefona).

Napomena

Ako u padajućem izborniku za unos prebivališta ili boravišta nema odgovarajućeg mjesta jer se isto ne nalazi u Republici Hrvatskoj, potrebno je kontaktirati Povjerenstvo radi unosa tog mjesta u padajući izbornik.

 

DUŽNOST ZA KOJU SE PODNOSI IZVJEŠĆE O IMOVINSKOM STANJU (DUŽNOST KOJA JE PRVA NASTUPILA*)

U ovu skupinu rubrika upisuju se podaci o dužnosti koju dužnosnik obnaša i to:

  • naziv dužnosti - odabirom jedne od dužnosti iz padajućeg izbornika,
  • puni naziv tijela/pravne osobe obnašanja dužnosti - odabirom jedne od opcija iz padajućeg izbornika, 
  • adresa obnašanja dužnosti (grad, ulica, kućni broj),
  • ostale informacije o dužnosti,
    • službeni telefon, službeni fax, službeni e-mail, službeni mobitel,
    • datum početka mandata (datum formalnog stupanja na dužnost) i predviđeni datum kraja mandata – odabirom datuma iz ponuđenog kalendara,
    • način obnašanja dužnosti – odabirom jedne od opcija (profesionalno ili volonterski).

* Ako dužnosnik obnaša dvije dužnosti za koje postoji obveza podnošenja izvješća o imovinskom stanju, u ovu rubriku uvijek se upisuje ona dužnost koju je dužnosnik prije počeo obnašati. 

 

DRUGA DUŽNOST ZA KOJU POSTOJI OBVEZA PODNOŠENJA IZVJEŠĆA O IMOVINSKOM STANJU

Ukoliko dužnosnik obnaša i drugu dužnost za koju postoji obveza podnošenja izvješća o imovinskom stanju, nakon odabira opcije „Postoji“ u polja koja će otvoriti u obvezi je upisati podatke o toj dužnosti i to:

  • dužnost - odabirom jedne od dužnosti iz padajućeg izbornika,
  • puni naziv tijela/pravne osobe obnašanja dužnosti - odabirom jedne od opcija iz padajućeg izbornika,
  • adresa obnašanja dužnosti (grad, ulica, kućni broj),
  • ostale informacije o dužnosti:
    • službeni telefon, službeni fax, službeni e-mail, službeni mobitel,
    • datum početka mandata (datum formalnog stupanja na dužnost) i predviđeni datum kraja mandata – odabirom datuma iz ponuđenog kalendara,
    • način obnašanja dužnosti (profesionalno ili volonterski).

Ako dužnosnik podnosi izvješće povodom stupanja na drugu dužnost za koju postoji obveza podnošenja izvješća, a u tom trenutku već obnaša dužnost koju je prethodno prijavio odnosno na koju je prethodno stupio, ta prethodno prijavljena dužnost ostaje navedena u rubrici “Dužnost za koju se podnosi izvješće o imovinskom stanju”, a ova nova dužnost, povodom koje se izvješće podnosi, upisuje se u ovu rubriku.

 

DRUGE JAVNE DUŽNOSTI ZA KOJE NE POSTOJI OBVEZA PODNOŠENJA IZVJEŠĆA O IMOVINSKOM STANJU

Ako dužnosnik obnaša i neke druge javne dužnosti u tijelima državne uprave, drugim državnim tijelima, tijelima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i tijelima s javnim ovlastima za koje ne postoji obveza podnošenja izvješća o imovinskom stanju, nakon odabira opcije „Postoji“ u polja koja će se otvoriti u obvezi je upisati podatke o toj dužnosti i to:

  • puni naziv javne dužnosti, 
  • puni naziv tijela/pravne osobe obnašanja javne dužnosti,
  • OIB tijela/pravne osobe,
  • datum početka (datum formalnog stupanja na dužnost) i datum kraja obnašanja javne dužnosti,
  • adresa obnašanja dužnosti (grad, ulica, kućni broj),
  • ostale informacije o dužnosti:
    • službeni telefon, službeni fax, službeni e-mail, službeni mobitel,
    • način obnašanja dužnosti (profesionalno ili volonterski).

 

PODACI O DRUGIM POSLOVIMA DUŽNOSNIKA TIJEKOM OBNAŠANJA MANDATA

Ako dužnosnik tijekom obnašanja dužnosti obavlja neke druge poslove, nakon odabira opcije „Postoji“ u polja koja će se otvoriti u obvezi je upisati podatke o tim poslovima i to:

  • puni naziv radnog mjesta,
  • puni naziv pravne osobe u kojoj obavlja posao,
  • OIB pravne osobe,
  • sjedište pravne osobe (grad, ulica, kućni broj),
  • datum stupanja u radni odnos i datum prestanka radnog odnosa.

 

PODACI O POSLOVIMA KOJE JE DUŽNOSNIK OBAVLJAO 12 MJESECI PRIJE STUPANJA NA DUŽNOST

Ako je dužnosnik prije stupanja na dužnost bio u radnom odnosu, nakon odabira opcije „Postoji“ u polja koja će se otvoriti u obvezi je upisati podatke o poslovima koje je obavljao 12 mjeseci prije stupanja na dužnost i to:

  • puni naziv radnog mjesta,
  • puni naziv pravne osobe u kojoj obavlja posao,
  • OIB pravne osobe,
  • sjedište pravne osobe (grad, ulica, kućni broj),
  • datum stupanja u radni odnos i datum prestanka radnog odnosa.

 

PODACI O POSLOVIMA KOJE JE DUŽNOSNIK OBAVLJAO NAKON PRESTANKA OBNAŠANJA DUŽNOSTI

Kod podnošenja izvješća nakon proteka 12 mjeseci od prestanka obnašanja dužnosti, dužnosnik je u obvezi navesti poslove koje je obavljao nakon prestanka obnašnja dužnosti. U polja koja će se otvoriti nakon odabira opcije „Postoji” obvezan je upisati podatke o poslovima koje je obavljao:

  • puni naziv radnog mjesta,
  • puni naziv pravne osobe u kojoj obavlja posao,
  • OIB pravne osobe,
  • sjedište pravne osobe (grad, ulica, kućni broj),
  • datum stupanja u radni odnos i datum prestanka radnog odnosa.

 

PODATCI O PRIHODIMA

U ovu skupinu rubrika unose se podatci o prihodima koje je dužnosnik ostvario ili ostvaruje s naslova obavljanja dužnosti i obavljanja drugih poslova, podaci o ostalim prihodima te podaci o subvencijama, donacijama i poticajima.

Primanja na mjesečnoj razini od dužnosti za koju se podnosi izvješće o imovinskom stanju

Ako je dužnosnik kod popunjavanja rubrike „Dužnost za koju se podnosi izvješće o imovinskom stanju“ u rubrici „Način obavljanja dužnosti“ odabrao opciju „Profesionalno“ u ovoj rubrici otvorit će mu se polja u koja je obvezan upisati bruto i neto iznos mjesečne plaće koju ostvaruje na ovoj dužnosti. Neto iznos mjesečne plaće je bruto plaća umanjena za doprinose, poreze i prireze.

Ako je dužnosnik kod popunjavanja rubrike „Dužnost za koju se podnosi izvješće o imovinskom stanju“ u rubrici „Način obavljanja dužnosti“ odabrao opciju „Volonterski“ u ovoj rubrici imat će otvoreno polje u koje je obvezan upisati neto iznos mjesečne naknade za volontiranje, ako istu ostvaruje. Ako ovu naknadu ne ostvaruje upisat će: 0,00.

Primanja na mjesečnoj razini od druge dužnosti za koju postoji obveza podnošenja izvješća imovinskom stanju

Ako je dužnosnik kod popunjavanja rubrike „ Druga dužnost za koju se podnosi izvješće o imovinskom stanju“ u rubrici „Način obavljanja dužnosti“ odabrao opciju „Profesionalno“ u ovoj rubrici imat će otvorena polja u koja je obvezan upisati bruto i neto iznos mjesečne plaće koju ostvaruje na ovoj dužnosti. Neto iznos mjesečne plaće je bruto mjesečna plaća umanjena za doprinose, poreze i prireze.

Ako je dužnosnik kod popunjavanja rubrike „Druga dužnost za koju se podnosi izvješće o imovinskom stanju“ u rubrici „Način obavljanja dužnosti“ odabrao opciju „Volonterski“ u ovoj rubrici imat će otvoreno polje u koje je obvezan upisati neto iznos mjesečne naknade za volontiranje, ako istu ostvaruje. Ako ovu naknadu ne ostvaruje upisat će: 0,00.

Podatci o plaći ostvarenoj kod drugog poslodavca

Ako je dužnosnik kod popunjavanja rubrike „Podaci o drugim poslovima dužnosnika“ označio da pored obavljanja dužnosti obavlja i druge poslove, u ovoj rubrici imat će otvorena polja u koja je u obvezi upisati sljedeće podatke:

  • puni naziv i OIB isplatitelja,
  • mjesečni neto iznos plaće (bruto plaća umanjena za doprinose, poreze i prireze),
  • pravnu osnovu za isplatu - izborom jedne od opcija iz padajućeg izbornika.
Podatci o plaći ostvarenoj na poslovima koje je dužnosnik obavljao nakon prestanka obnašanja dužnosti

Ako je dužnosnik kod popunjavanja rubrike „Podaci o poslovima koje je dužnosnik obavljao nakon prestanka obnašanja dužnosti“ označio da je u navedenom razdoblju obavljao neke poslove, u ovoj rubrici imat će otvorena polja u koja je u obvezi upisati sljedeće podatke:

  • puni naziv i OIB isplatitelja,
  • mjesečni neto iznos plaće (bruto plaća umanjena za doprinose, poreze i prireze), 
  • pravnu osnovu za isplatu - izborom jedne od opcija iz padajućeg izbornika
Podatci o ostalim prihodima

Ako dužnosnik ostvaruje prihode iz drugih izvora, nakon odabira opcije „Postoji” otvorit će se polja u koja je obvezan navesti prihode koje je ostvario u periodu od 12 mjeseci prije podnošenja izvješća, i to upisivanjem sljedećih podataka:

    • puni naziv i OIB isplatitelja,
    • isplaćeni neto iznos primitka, 
    • vremenski raspon u kojem je prihod ostvaren - izborom jedne od opcija iz padajućeg izbornika,
    • pravnu osnovu za isplaćeni prihod – izborom jedne od opcija iz padajućeg izbornika. Ako dužnosnik izabere opciju “Od druge djelatnosti“ pojavit će se dodatno polje „Druga djelatnost“ u koje je u obvezi unijeti o kojoj se to drugoj djelatnosti radi.

Napomena

U ovu rubriku upisuju se i prihodi koje dužnosnik ostvaruje s naslova mirovine, bolovanja, porodiljnog dopusta, isplata premija životnog osiguranja, bonusa, nagrada, otpremnina i slično.

Subvencije/donacije/poticaji

Ako je dužnosnik ili član obitelji ostvario ili ostvaruje subvencije, donacije ili poticaje, nakon odabira opcije „Postoji“ otvorit će se polja u koja je obvezan unijeti podatke o subvencijama, donacijama ili poticajima ostvarenim u periodu od 12 mjeseci prije podnošenja izvješća, i to upisivanjem sljedećih podataka:

  • puni naziv i OIB isplatitelja,
  • isplaćeni neto iznos i vremenski raspon u kojem je ostvaren prihod,
  • vrstu prihoda - izborom jedne od opcija iz padajućeg izbornika (subvencija/donacija/poticaj).
Iznos plaće bračnog druga, izvanbračnog druga ili životnog partnera na mjesečnoj razini

Ako je bračni drug, izvanbračni drug ili životni partner dužnosnika u radnom odnosu, nakon odabira opcije „U radnom odnosu“ otvorit će se polja u koja je dužnosnik obvezan unijeti sljedeće podatke:

    • puni naziv i OIB poslodavca,
    • bruto i neto iznos plaće na mjesečnoj razini.

Napomena

Bonusi, nagrade i otpremnine upisuju se u rubriku „Drugi primitak bračnog druga, izvanbračnog druga ili životnog partnera dužnosnika“.

Drugi primitak bračnog druga, izvanbračnog druga ili životnog partnera dužnosnika

Ako je bračni drug, izvanbračni drug ili životni partner dužnosnika ostvario neke druge primitke, nakon odabira opcije „Postoji“ otvorit će se polja u koja je dužnosnik obvezan unijeti primitke realizirane u periodu od 12 mjeseci prije podnošenja izvješća, i to unosom sljedećih podataka:

  • puni naziv i OIB isplatitelja,
  • isplaćeni neto iznos primitka i vremenski raspon u kojem je primitak ostvaren,
  • pravnu osnovu za isplaćeni prihod – izborom jedne od opcija iz padajućeg izbornika. Ako dužnosnik izabere opciju “Od druge djelatnosti“ pojavit će se dodatno polje „ Druga djelatnost“ u koje je u obvezi unijeti o kojoj se to drugoj djelatnosti radi.

Napomena

U ovu rubriku upisuju se i prihodi koji se ostvaruju s naslova mirovine, bolovanja, porodiljnog dopusta, isplata premija životnog osiguranja, bonusa, nagrada i otpremnina i slično.

 

PODATCI O OBVEZAMA

U ovu rubriku unose se podatci o obvezama dužnosnika i članova obitelji (krediti, pozajmice, porezni dug, ugovorene obveze najamnine i zakupnine nekretnina i dr.). Ako dužnosnik ima obvezu, nakon odabira opcije „Postoji” otvorit će se polja u koja je obvezan unijeti sljedeće podatke:

  • vrstu obveze - izborom jedne od opcija iz padajućeg izbornika. Ako dužnosnik izabere opciju “Drugo” pojavit će se dodatno polje „Druga obveza” u koje je obvezan unijeti o kakvoj je obvezi riječ (primjerice: plaćanje alimentacije, leasing vozila),
  • nosioca obveze - izborom jedne ili više opcija iz padajućeg izbornika (dužnosnik osobno ili netko od članova njegove obitelji),
  • vjerovnika obveze - podaci o osobi prema kojoj postoji obveza (npr. banka ili kreditna ustanova kod koje postoji kreditna obveza),
  • iznos duga,
  • valutu duga - izborom jedne od opcija valute iz padajućeg izbornika,
  • godinu zaduženja - navodi se godina u kojoj je obveza nastala,
  • rok vraćanja - navodi se broj mjeseci kroz koje se obveza mora vratiti, 
  • iznos mjesečnog anuiteta (mjesečne rate) u valuti duga,
  • ugovorenu kamatnu stopu.

 

PODATCI O POTRAŽIVANJIMA

U ovu rubriku unose se podatci o potraživanjima dužnosnika. Nakon odabira opcije „Postoji” otvorit će se polja u koja je dužnosnik obvezan unijeti sljedeće podatke:

  • puni naziv dužnika – podaci o osobi koja ima obvezu prema dužnosniku,
  • OIB dužnika,
  • neto iznos potraživanja u kunama,
  • vremenski raspon - izborom jedne od opcija iz padajućeg izbornika (potraživani iznos dan je jednokratno, dan je ili se daje u mjesečnim intervalima ili na godišnjoj razini,
  • vrstu potraživanja - izborom jedne od opcija iz padajućeg izbornika. Akose izabere opcija „Druga potraživanja“, pojavit će se dodatno polje „Vrsta drugog potraživanja“ u koje treba unijeti o kakvom se potraživanju radi.

 

PODATCI O NEKRETNINAMA

Ukoliko dužnosnik ili članovi njegove obitelji imaju u vlasništvu ili suvlasništvu nekretnine, nakon odabira opcije „Postoji“ otvorit će se polja u koja je u obvezi unijeti sljedeće podatke:

  • vrstu nekretnine - izborom jedne od opcija iz padajućeg izbornika,
  • državu u kojoj se nekretnina nalazi - izborom jedne od opcija iz padajućeg izbornika
  • podatke o točnoj adresi nekretnine (mjesto, poštanski broj i adresa)
  • mjernu jedinicu i površinu nekretnine,
  • katastarsku općinu nekretnine,
  • vlasništvo - izborom opcije „Knjižno“ ili „Vanknjižno“ iz padajućeg izbornika. Ako se izabere opcija „Knjižno“ otvorit će se polje u koje je potrebno upisati broj ZK uloška, a ukoliko se izabere opcija „Vanknjižno“ otvorit će se polje u koje je potrebno upisati podatak o katastarskoj čestici,
  • približnu tržišnu vrijednost nekretnine u kunama u trenutku podnošenja izvješća temeljem podataka dostupnih sa tržišta nekretnina. Ako je dužnosnik stekao nekretninu tijekom obnašanja dužnosti kupoprodajom ili po nekoj drugoj osnovi iz koje je razvidna vrijednost nekretnine, u izvješću koje podnosi povodm promijene, u rubriku “Približna tršišna vrijednost u trenutku podnošenja izvješća u HRK” unosi cijenu navedenu u kupoprodajnom ugovoru, odnosno aktu na temelju kojeg je stečena nekretnina,
  • oblik vlasništva nekretnine - izborom jedne ili više opcija iz padajućeg izbornika. Ako se odabere opcija „Suvlasništvo“, u polje koje će se otvoriti potrebno je unijeti postotak vlasništva (suvlasnički udio izražen u postotku),
  • način stjecanja nekretnine - izborom jedne ili više opcija iz padajućeg izbornika. Ako dužnosnik izabere opciju “Na neki drugi način“ pojavit će se dodatno polje „Drugi način stjecanja nekretnine“ u koje je u obvezi unijeti na koji je način stekao nekretninu.

Napomena

Ako se kod izbora opcije države u kojoj se nekretnina nalazi odabere Republika Hrvatska, u ovoj rubrici otvorit će se polja za unos podataka o katastarskoj općini i katastarskoj čestici odnosno broju ZK uloška. Kod izbora ostalih država ova se polja neće otvoriti, pa će se pod lokacijom nekretnine moći navesti samo podaci o mjestu i adresi na kojoj se nekretnina nalazi.

Podaci o nekretnini, koju u naravi čini zemljište s kućom i drugim objektima, u izvješću o imovinskom stanju navode se na način da se u rubrici „Vrsta nekretnine“ u padajućem izborniku odabere opcija „Kuća s okućnicom“ te da se u rubrici „Površina“ navede površina cijele nekretnine (zemljišta) koja je upisana u zemljišnim knjigama, a u rubrici „Približna tržišna vrijednost nekretnine“ se navodi vrijednost nekretnine koju čini zbirna vrijednost zemljišta, kuće te svih drugih objekata izgrađenih na istom. Alternativni način prijave podataka o takvoj vrsti nekretnine jest da se zemljište, kuća te svaka druga građevina koja se trajno nalazi na zemljištu te se, sukladno posebnim propisima upisuje u katastar i zemljišne knjige, odnosno u parcelacijski elaborat, unese zasebno u izvješće o imovinskom stanju kao pojedinačna nekretninu, uz navođenje netto korisne površine te približne tržišne vrijednosti za svaku, pojedinačno upisanu nekretninu.

Podaci o nekretnini na kojoj se nalazi objekt u fazi izgradnje navode se na način da se u odgovarajuću rubriku unesu podaci o zemljištu na kojem se objekt gradi, a da se kao vrijednost nekretnine navede zbirna vrijednost zemljišta i objekta koji je još u fazi izgradnje. Unos objekta u izgradnji moguće je prikazati i na način da se zasebno u odgovarajuće rubrike unese zemljište na kojem se objekt gradi, a zasebno sam objekt u izgradnji. U oba slučaja u rubriku “Napomena” navodi se da je objekt u fazi izgradnje.  

 

PODATCI O POKRETNINAMA KOJE SE UPISUJU U JAVNI REGISTAR

Ako dužnosnik ili članovi njegove obitelji imaju u vlasništvu ili suvlasništvu pokretnine za koje postoji obveza upisa u javne registre (vozila, plovila, zrakoplovi), nakon odabira opcije „Postoji“ otvorit će se polja u koja je potrebno unijeti sljedeće podatke o pokretnini:

  • vrstu - izborom jedne od opcija iz padajućeg izbornika,
  • marku i tip (naziv proizvođača i ime serije),
  • godinu proizvodnje,
  • vrijednost u kunama u trenutku podnošenja izvješća,
  • oblik vlasništva - izborom jedne ili više opcija iz padajućeg izbornika. Ukoliko se odabere opcija „Suvlasništvo“, u polje koje će se otvoriti potrebno je unijeti postotak vlasništva (suvlasnički udio izražen u postotku), 
  • način stjecanja - izborom jedne ili više opcija iz padajućeg izbornika. Ako dužnosnik izabere opciju “Na neki drugi način“ pojavit će se dodatno polje „Drugi način stjecanja pokretnine“ u koje je potrebno unijeti na koji je način stekao pokretninu.

Napomena

Pokretnine za koje postoji obveza upisa u javne registre unose se bez obzira na njihovu vrijednost. U ovu rubriku ne upisuju se pokretnine koje se upisuju u javne registre kojima se koristi dužnosnik ili članovi obitelji temeljem leasinga. Činjenica postojanja leasinga upisuje se u rubriku “Obveze”, a vrsta, marka/tip pokretnine upisuju se u rubriku “Napomena”.

 

PODACI O OSTALIM POKRETNINAMA POJEDINAČNE VRIJEDNOSTI VEĆE OD 30.000,00 KUNA

Ako dužnosnik ili članovi njegove obitelji imaju u vlasništvu ili suvlasništvu pokretnine pojedinačne vrijednosti veće od 30.000,00 kuna, nakon odabira opcije „Postoji“ otvorit će se polja u koja je potrebno unijeti sljedeće podatke o pokretnini.

  • vrstu - izborom jedne od opcija iz padajućeg izbornika,
  • marku, tip ili opis pokretnine ( npr.: konj određene pasmine),
  • vrijednost pokretnine u kunama u trenutku podnošenja izvješća,
  • oblik vlasništva - izborom jedne ili više opcija iz padajućeg izbornika. Ako se odabere opcija „Suvlasništvo“, u polje koje će se otvoriti potrebno je unijeti postotak vlasništva (suvlasnički udio izražen u postotku), 
  • način stjecanja - izborom jedne ili više opcija iz padajućeg izbornika. Ako dužnosnik izabere opciju “Na neki drugi način“ pojavit će se dodatno polje „Drugi način stjecanja pokretnine“ u koje je potrebno unijeti na koji je način stekao pokretninu.

 

POSLOVNI UDJELI, DIONICE I VRIJEDNOSNI PAPIRI I POSLOVNIM SUBJEKTIMA

Ako dužnosnik ili članovi njegove obitelji imaju u vlasništvu ili suvlasništvu poslovne udjele, dionice ili vrijednosne papire u poslovnim subjektima, nakon odabira opcije „Postoji” otvorit će se polja u koja je potrebno unijeti sljedeće podatke:

  • vrstu udjela - izborom jedne od opcija iz padajućeg izbornika,
  • puni naziv i OIB poslovnog subjekta u kojem ima udjele,
  • sjedište poslovnog subjekta- navesti grad,
  • veličinu i vrijednost udjela:
    • ako je u rubrici „Vrsta udjela“ odabrana opcija „Dionice“ u polju “Broj dionica“ potrebno je upisati broj dionica, a u polju “Nominalna vrijednost pojedinačne dionice“ treba upisati nominalnu vrijednost pojedinačne dionice, sve sukladno podatcima iz statuta i knjige dionica,
    • ako je u rubrici „Vrsta udjela“ odabrana opcija „Poslovni udjeli“ u polju „Udio vlasništva izražen u postocima“ potrebno je upisati udio u vlasništvu (kapitalu trgovačkog društva) izražen u postotku sukladno podatcima iz ugovora ili izjave o osnivanju;
    • ako je u rubrici „Vrsta udjela“ odabrana opcija „Udio u fondu“ u polju „Vrijednost udjela u HRK na dan podnošenja izvješća“ potrebno je upisati vrijednost udjela izraženu u kunama na dan podnošenja izvješća;
    • ako je u rubrici „ Vrsta udjela“ odabrana opcija „Drugi vrijednosni papiri“ u polje „Vrsta vrijednosnog papira“ potrebno je upisati vrstu vrijednosnog papira i obveznika isplate (primjerice: obveznice RH), a u polju „Nominalna vrijednost vrijednosnog papira“ potrebno je upisati nominalnu vrijednost vrijednosnog papira;
  • oblik vlasništva - izborom jedne ili više opcija iz padajućeg izbornika. Ako se odabere opcija „Suvlasništvo“, u polje koje će se otvoriti potrebno je unijeti postotak vlasništva (suvlasnički udio izražen u postotku), 
  • način stjecanja - izborom jedne ili više opcija iz padajućeg izbornika. Ako dužnosnik izabere opciju “Na neki drugi način“ pojavit će se dodatno polje „Drugi način stjecanja“ u koje je u obvezi unijeti na koji je način stekao poslovne udjele, dionice odnosno vrijednosne papire u poslovnim subjektima.
  • činjenicu da li je izvršen prijenos upravljačkih prava na temelju udjela u kapitalu trgovačkog društva (dionica ili poslovnih udjela) od 0,5% ili većeg, sukladno članku 16. st. ZSSI-a, kao i podatke o fizičkim ili pravnim osobama na koje je prijenos izvršen.

Napomene

Ako dužnosnik posjeduje 0,5% i više dionica, odnosno poslovnih udjela u vlasništvu (kapitalu trgovačkog društva), za vrijeme obnašanja javne dužnosti u obvezi je prenijeti svoja upravljačka prava na temelju udjela u kapitalu društva na drugu fizičku ili pravnu osobu, a Povjerenstvu je u obvezi dostaviti Ugovor o prijenosu upravljačkih prava.

Dužnosnici ili članovi obitelji koji su vlasnici obrta, nositelji su obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva, imaju udjele u zadrugama, društvima osoba ili su nositelji samostalnih profesionalnih djelatnosti i slično, isto unose na način da u polju „Vrsta udjela” odaberu opciju „Poslovni udio”.

 

NOVČANA KUNSKA I DEVIZNA ŠTEDNJA

Ukoliko dužnosnik ili članovi njegove obitelji imaju kunsku ili deviznu štednju koja premašuje jednogodišnji iznos neto prihoda dužnosnika (plaća i ostali prihodi), nakon odabira opcije „Postoji“ otvorit će se polja u koja je obvezan unijeti sljedeće podatke:

  • iznos štednje,
  • valutu štednje - izborom jedne od opcija valute iz padajućeg izbornika,
  • oblik vlasništva - izborom jedne ili više opcija iz padajućeg izbornika. Ako se odabere opcija „Suvlasništvo“, u polje koje će se otvoriti potrebno je unijeti postotak vlasništva (suvlasnički udio izražen u postotku), 
  • način stjecanja - izborom jedne ili više opcija iz padajućeg izbornika. Ako dužnosnik izabere opciju “Na neki drugi način“ pojavit će se dodatno polje „Drugi način stjecanja štednje“ u koje je u obvezi unijeti na koji je način stekao štednju.

 

OSTALA ČLANSTVA I FUNKCIJE DUŽNOSNIKA U DRUGIM PRAVNIM OSOBAMA, UDRUŽENJIMA I ORGANIZACIJAMA

Ukoliko je dužnosnik član ili obnaša neku funkciju u drugoj pravnoj osobi, udruženju (udruzi) i organizaciji, nakon odabira opcije „Postoji“ otvorit će se polja u koja je u obvezi unijeti sljedeće podatke:

  • naziv i OIB pravne osobe,
  • sjedište pravne osobe - navesti grad
  • datum stupanja u članstvo i datum istupanja iz članstva, 
  • funkcija - ukoliko dužnosnik obnaša jednu ili više funkcija u pravnoj osobi, u ovo polje treba unijeti puni naziv svih funkcija.

 

RUBRIKA NAPOMENA

U rubriku „Napomena” upisuju se sva relevantna pojašnjenja za podatke navedene u pojedinim rubrikama izvješća. S obzirom da se cjelokupni sadržaj teksta iz ove rubrike objavljuje, upućujemo dužnosnike da u ovu rubriku ne unose podatke koji imaju karakter osobnih podataka (primjerice: ime i prezime i adresa članova obitelji, adrese nekretnina i slično) ako ne žele da ti podaci budu javno dostupni. U ovu rubriku mogu se unijeti i podaci o imovini koja nije u vlasništvu dužnosnika i članova obitelji, a na koju oni imaju pravo korištenja (primjerice: grobno mjesto). Prilikom podnošenja novog izvješća, iz ove rubrike potrebno je ispustiti podatke unesene kod podnošenja prethodnih izvješća ako isti više nisu aktualni u odnosu na izvješće koje se podnosi.

VI PRIMJENA UPUTE

 

Ova Uputa primjenjuje se od 1. siječnja 2020 godine.