Izvješće o imovinskom stanju podnosi se isključivo na elektronskom obrascu koji je objavljen na internetskoj stranici Povjerenstva www.sukobinteresa.hr.
Mogućnost podnošenja izvješća o imovinskom stanju imaju samo korisnici uneseni u registar kao dužnosnici. Dužnosnik je u mogućnosti podnijeti izvješće o imovinskom stanju samo ako ne postoji izvješće o imovinskom stanju koje je u procesu obrade.
Ukoliko dužnosnik iz nekog razloga nije unesen u registar dužnosnika i nema otvoren korisnički račun, u obvezi je podnijeti zahtjev za otvaranje korisničkog računa na obrascu koji se nalazi na internetskoj stranici Povjerenstva. Link: zahtjev.
Zahtjev je potrebno ispravno popuniti, potpisati i ovjeriti od strane pravne osobe u kojoj dužnosnik obnaša dužnost te poslati poštom na adresu Povjerenstva. Ako je dužnosniku prestao mandat, ovjera od strane pravne osobe u kojoj je obnašao dužnost nije potrebna.
Nakon što zahtjev za otvaranjem korisničkog računa bude uspješno obrađen, na e-mail adresu navedenu u zahtjevu dužnosniku će biti upućen e-mail sa korisničkim imenom.
Pri ispunjavanju obrasca za podnošenje imovinskog stanja preporučeno je koristiti stolno ili prijenosno računalo sa jednim od sljedećih preglednika:
Prilikom pripreme obrasca izvješća o imovinskom stanju dužnosnika, web rješenje provjerava da li postoji prethodno izvješće podneseno na elektronskom obrascu.
U slučaju da je dužnosnik već ranije podnio takvo izvješće o imovinskom stanju, posljednje podneseno izvješće će biti automatski dohvaćeno, a obrazac će biti pretpopunjen sa podacima iz posljednjeg izvješća.
Izvješće o imovinskom stanju sastoji se od više skupina rubrika u kojima se nalaze polja za unos podataka.
Prilikom popunjavanja obrasca izvješća dužnosnik je obvezan popuniti polja sa oznakom , dok upis podataka u zelena polja nije obvezan.
Svi podatci o imovini dužnosnika, njegova bračnog druga/životnog partnera i malodobne djece (u daljnjem tekstu: članovi obitelji) su javni i Povjerenstvo ih objavljuje na svojoj internetskoj stranici.
Ne objavljuju se osobni podatci dužnosnika, članova njegove obitelji i ostalih osoba sukladno Zakonu o zaštiti osobnih podataka (NN 103/03, 118/06, 41/08, 130/11 i 106/12- pročišćeni tekst).
Polja na obrascu sa podacima koji se ne objavljuju označena su znakom .
Nakon ispravnog popunjavanja obrasca izvješća o imovinskom stanju i pritiskom opcije „Spremi“ podaci uneseni u obrazac se spremaju, a dužnosniku se omogućuje kontrola unesenih podataka u PDF formatu.
U ovom trenutku dužnosnik je pritiskom na opciju „Nastavi uređivati“ u mogućnosti nastaviti unos ili izmjenu podataka u obrascu, a pritiskom na opciju "Pošalji" završiti unos čime se izvješće o imovinskom stanju u elektronskom obliku šalje na obradu u Povjerenstvo, a dužnosnika preusmjerava na korisnički račun gdje je u mogućnosti pratiti promjenu stanja podnesenog izvješća ili ispisati izvješće u PDF formatu.
Bitno je napomenuti da spremanje podataka putem opcije „Spremi“ omogućuje i spremanje pojedinih rubrika obrasca izvješća, pod uvjetom da su sva polja tih rubrika u potpunosti i ispravno popunjena. U tom slučaju dužnosnik može kasnije nastaviti ispunjavati obrazac sve dok ga ne potvrdi pritiskom na opciju "Pošalji".
Nakon ispisa izvješća o imovinskom stanju dužnosnik svojim potpisom na obrascu jamči da su podatci koje je unio u obrazac istiniti i potpuni te da su u obrascu navedeni svi podatci o njegovoj imovini i stalnim prihodima te imovini njegova bračnog druga/životnog partnera i malodobne djece.
U cilju osiguravanja od moguće zlouporabe identiteta dužnosnika, obrazac izvešća potrebno je ovjeriti žigom i potpisom od strane ovlaštene osobe u pravnoj osobi u kojoj dužnosnik obnaša dužnost. Ako je dužnosniku prestao mandat, ovjera od strane pravne osobe u kojoj je obnašao dužnost nije potrebna.
Tako ispisani i ovjereni obrazac izvješća o imovinskom stanju potrebno je uz naznaku pošiljatelja dostaviti Povjerenstvu preporučeno poštom na adresu:
S obzirom na činjenicu da je za popunjavanje obrasca izvješća o imovinskom stanju potreban cijeli niz podataka koji se odnose na imovinu dužnosnika i imovinu njegova bračnog druga, izvanbračnog druga ili životnog partnera i malodobne djece (u daljnjem tekstu: članovi obitelji), ukazujemo dužnosnicima na potrebu prikupljanja dokumentacije prije pristupa ispunjavanju obrasca izvješća iz koje će biti vidljivi sljedeći podatci: